יש לכם מיזם טכנולוגי ביד? כך כדאי לכם לפעול

תוכן עניינים

בכל שנה ישראלים מקימים מאות חברות סטארטאפ ומיזמים טכנולוגיים מסוגים שונים. מדובר בהגשמה של חלום ואחת השאלות שעולות פעם אחר פעם כשיש רעיון או אפילו מיזם קיים ביד היא מאיפה מתחילים. הקמה של מוצר או מיזם טכנולוגי כולל בתוכו 4 שלבים עיקריים. הראשון הוא שלב הרעיון בו עלינו לחשוב על חלוקה הגיונית לשלבי ההתפתחות שלו. השני הוא מחקר שוק והשוואה של נתונים תחרותיים. השלישי הוא ההבנה לגבי כדאיות להמשך והרביעי – הוא ההבנה הישירה של מה בעצם יגרום לצרכנים ולקהל היעד שלנו לרצות לעשות שימוש במוצר שלנו.

 

מיזם טכנולוגי- מודלים ותהליכים נוספים ששווה להכיר בנושא

כשמסתכלים אחורה על סטארטאפים מצליחים יש כמה שלבים נוספים שחשוב לעבור בדרך לפיתוח המוצר. עלינו לאפיין את המוצר, להבין במדויק אילו יישומים ושימושים הוא יכלול, להשוות בין 2-4 ספקים אשר יסייעו לנו לפתח את המוצר, לחשוב היטב על חווית משתמש ולבחון את המוצר בהיבט של איך הוא יונגש לקבוצת משוב תוך מדידה של מאפיינים שונים.

לאחר מכן עלינו להשיק את המוצר לקהל יעד מוגדר עם תקציב הגיוני, לבחון את הביצועים שלו כולל ביצועי שימוש וביצועים טכניים, לחקור את תגובות המשתמש ולבנות תכנית חדירה לשוק. לאורך כל הדרך עלינו לאסוף מידע על הלקוחות שלנו, לבנות באופן ממשי פרופילים של לקוחות פוטנציאלים, להבין מה תהיה תדירות השימוש במוצר או באפליקציה ולהכיר את כל מה שאפשר על המשתמשים שלנו כולל צרכים, מצוקות, חלומות, מה מניע אותם, מה מפחיד אותם ועוד. כדאי לבחור באחד מתוך חמשת המודלים העסקיים הקיימים היום בתחום והם רישיון, פרסום, הרשמה, שימוש חינמי, אחוזים או השוואות. המטרה היא תמיד ליצור בידול יישומי לצד בניית אסטרטגיה חכמה ומבוססת.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: