בניית אסטרטגיה שיווקית

תוכן עניינים

אין זה פשוט להקים חברה חדשה או לנהל חברה קיימת. יש הרבה נושאים שצריכים להוביל את הניהול ואת היומיום של החברה, לרבות המנהלים עצמם, הדרג הבכיר וכלל העובדים. לחברה צריכה להיות אג'נדה ברורה, צריך להיות אני מאמין שהוגים המנהלים הבכירים או אלה שייסדו את החברה ותמיד צריך להיות עמוד אש שאליו פונים במקרים שבהם מרגישים שהדרך קצת הולכת לאיבוד. אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה ארוכת טווח שקשורה לכלל פעולות השיווק והפרסום של החברה או העסק ובניית התוכנית חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע שיש להם ניסיון וידע בתחום זה, ביחד עם מנהלי החברה.

 

להטמיע את האסטרטגיה השיווקית בקרב העובדים

אין זה מספיק לגבש את האסטרטגיה השיווקית שתהיה הכי נכונה ומתאימה וצריך למצוא את הדרכים להוציא אותה לפועל ולדאוג שפעולות כאלה ואחרות אכן ישיגו את המטרות השיווקיות. כיום מקובל להזמין סדנאות לחברות שבהן מועברים תכנים לעובדים בנוגע לדרך הפעולה השיווקית הנדרשת, תוך כדי הצגת האסטרטגיה כמסמך מחייב שעל פיו פועלים. כך קל גם לעובדים הזוטרים להזדהות עם המטרות של החברה ולהבין שכל פעולה שהם נדרשים אליה קשורה להצלחת החברה ולדרך שבה היא משווקת בערוצים הרלוונטיים לה. מכיוון שבסופו של דבר החברה היא עסק שהמטרה שלו היא להרוויח כסף – הרי שיש חשיבות לאסטרטגיה השיווקית ולאופן הצגתה בפני העובדים.

 

 

סדנא לעובדים ככלי להעברת תוכן לימודי

לא רק את האסטרטגיה השיווקית אפשר להציג באמצעות סדנאות מגוונות לעובדים אלא אפשר וכדאי מדי פעם להציע לעובדים סדנאות שונות שיעשירו את עולם התוכן המקצועי שלהם וכך יתרמו גם לדרך שבה הם עובדים. חברה שקופאת על שמריה לא תצליח להחזיק מעמד הרבה זמן וחלק מהמטרה של הסדנאות האלה קשורה בשיפור התפוקה של העובדים, כמו גם תוספת ידע והרחבת האופקים המקצועיים שלהם, כל אחד בתחום שבו הוא עוסק. יש מקרים שבהם הסדנאות נבנות בהתאמה אישית לכל חברה ולכל צוות עובדים על מנת שאפשר יהיה להפיק ממנה את המירב.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: