מהו קידום אורגני? כל מה שבעל עסק צריך לדעת

תוכן עניינים

רשת האינטרנט פתחה מגוון רחב של אפשרויות לקידום ושיווק עסקים מכל הסוגים והגדלים, עד כדי כך שהקידום הדיגיטלי הפך למקצוע חדש שלא היה דומה לו לפני כן. כיום לא רק שיש הרבה מאד מה לדעת, אלא יש חשיבות גבוהה להתאמה אישית של פעולות הקידום לכל עסק בנפרד. מי שעוסק בתחום הזה צריך היה ללמוד אותו לעומק ויותר מכך – עליו להישאר מעודכן בחידושים ושינויים שחלים בצד הטכני של הרשת כל הזמן. כיום אפשר להציע שירותים מקצועיים בתחום של קידום אתרים בגוגל, ברשתות החברתיות השונות ועל ידי שיתופי פעולה שונים עם בעלי עסקים עמיתים או כאלה שמשלימים עם מוצרים ושירותים אחרים. יש הרבה מאד מה לדעת וללמוד על הנושא הזה וגם לבעל עסק שמפקיד את הנושא בידיו האמונות של איש מקצוע – כדאי להכיר את המושגים הבסיסיים ולהבין במה מדובר.

 

מהו קידום אורגני?

על מנת להבין מהו הקידום האורגני קל יותר להבין קודם כל מהו הצד השני – הקידום הממומן. גם כאשר מקדמים אתר בגוגל וגם כשמקדמים ברשתות החברתיות יש אפשרות לקדם בתשלום או ללא תשלום. ישנן הרבה מאד פעולות שאפשר לבצע בתוכן של האתר או העמוד העסקי של העסק ברשתות החברתיות והפעולות האלה יכולות לתרום בעצמן לקידום של האתר – זהו הקידום האורגני. מי מבצע קידום אורגני? חברות, סוכנויות או אנשי מקצוע עצמאיים שעוסקים בתחום, מכירים אותו על בוריו ויודעים להתאים לכל עסק בנפרד את מעטפת הקידום שתהיה הכי מתאימה לו. אופי העסק, המוצרים או השירותים שהוא מציע והשקפת העולם של בעליו – על סמך כל אלה תיבחר דרך הקידום של האתר בניצוחם המשותף, כמובן, של בעל העסק ושל איש הדיגיטל מטעמו.

איך מבצעים קידום הלכה למעשה?

כאשר פונים לחברת דיגיטל בעלת התמחות בקידום אורגני וממומן (כדוגמת maximum-media.co.il) חשוב לנתח לעומק את המהות של העסק, לנתח את קהל היעד, היכן גולשים הלקוחות הפוטנציאליים או הנאמנים של העסק וכמובן איזו פלטפורמה תהיה המתאימה ביותר לקידום על סמך המוצרים שהעסק מציע. להלן כמה רעיונות כלליים שבדרך כלל מתאימים לקידום אורגני ואפשר ליישם את כולם או את חלקם כחלק מתהליך של קידום האתר –

  • עיבוי התוכן – הרציונל הוא שהגולש יבין בדיוק לאן הוא הגיע, מה המהות של העסק ויקבל את המידע הבסיסי והראשוני שהוא צריך.
  • סוגים שונים של תוכן – מלל כתוב, תמונות או סרטונים וכמובן חוויות של לקוחות – כל אלה סוגים שונים של תוכן שצריך שיהיה באתר והגיוון יסייע מאד במלאכת הקידום.
  • קישורים – אתרים מתחומים אחרים יכולים להיות משיקים לתחום שבו עוסק האתר והטמעת קישורים שישלימו עבור הגולש את המידע שהוא צריך יכולה לסייע רבות לתנועת הגולשים מהאתר החוצה ומאתרים אחרים אליו פנימה.
  • ביטויים ומילות מפתח – כאן מדובר בתורה שלמה של שילוב מילים מהותיות שאפשר לדעת שגולשים רבים מקלידים בעת החיפוש בגוגל. שילוב של ביטויים אלה יסייע לאתר להגיע לתוצאות הראשונות בעמוד התוצאות.
  • תחזוקה – חשוב לדעת ולהבין שאת הקידום האורגני צריך לעשות כל הזמן ללא הפסקה. אין מדובר בפעולות שמבצעים ומסיימים לאחר תקופה מסוימת.
  • סבלנות – על מנת לראות תוצאות יש להמתין בסבלנות כמה שבועות ובמקרים מסוימים גם כמה חודשים. כך פועל הקידום האורגני וחשוב לדעת על זה על מנת שלא להתייאש כבר בתחילת התהליך. כאשר הקידום נתון בידיו של איש מקצוע – אפשר להיות בטוחים שהתוצאות אכן יגיעו.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: