יש לכם רעיון למיזם? כך תפעלו ותצליחו לממשו

תוכן עניינים

אנו חיים בעולם של היי טק, יזמות, חשיבה חדשנית ופורצת דרך והמצאות. חברות סטארט אפ רבות מתעסקות אך ורק בתחום הזה, של חשיבה מחוץ לקופסה ומציאת פתרונות לבעיות או מכאובים שאף אחד עדיין לא חשב עליהם. מיטב המוחות פועלים ללא הפסקה וללא לאות רק כדי להמציא את הגלגל מחדש, כלומר להוציא אל הפועל את הרעיון שיביא חידוש משמעותי מאוד להרבה אנשים או לכאלה בעלי מכנה משותף רחב או אפילו יביא סוג של גאולה ומענה למצב מסורבל או מסובך שאנשים רבים חווים ומכירים מקרוב. זו המהות של עולם ההיי טק ולא בכדי גם אנשים ממוצעים מן הרחוב לעיתים קרובות מנסים (ואפילו מצליחים בצורה מעוררת התפעלות) לחשוב על רעיון למיזם, או ליצור ניצוץ שיתגלגל לאחר מכן לכדי תהליך מימוש. מה התהליך הזה? מה עושים כשיש רעיון שעשוי להיות מוצלח?

רעיון למיזם

תהליך ההמצאה: מרעיון למיזם – ועד למימוש

כיום אפשר לומר שהתחום של פיתוחי טכנולוגיה הרבה יותר זמין ונגיש. אם בעבר היה צריך לעבוד קשה במשך הרבה זמן על שכנוע אנשים ברעיון שצץ, הרי שכיום חברות הסטארט אפ ממתינות לרעיונות האלה, מופרכים או מוזרים ככל שיישמעו למאזין הראשוני. כיום לא פוסלים רעיונות וכל רעיון, של כל אדם, נשקל בכובד ראש ונבחן כדי לדעת האם יש בו ממש, האם יש בו כדאיות כלכלית ורווחית והאם הוא באמת יהיה כזה שיביא בשורה אמיתית. אי אפשר להתווכח שהרבה מהעולם הזה מבוסס על כדאיות כלכלית של אלה שיוציאו את הרעיון אל הפועל. אולם מצד שני, אם מישהו רואה סבירות גבוהה לרווח כלכלי, הרי שיש בשורה אמיתית ברעיון והוא יגשים את המענה שמעוניינים בו ממנו. כך שייתכן ויהפוך לעוד מיזם טכנולוגי מוצלח.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: